zaterdag 11 juli 2015

Happy!

Omdat ik de 'Azura' vlot af wil maken, ben ik op zoek geweest naar een stof voor de achterkant.
Gisteren was mijn oudste zus jarig en samen met jongste zusje ging ik met een omweggetje naar verjaardag van oudste...

En zo kon het gebeuren dat ik in Zutphen (klik) verzeild raakte. En tussen alle mooie lapjes en stoffen daar, lag nog deze mooie stof die een perfecte achterkant is...

De stof zit namelijk in de quilt verwerkt!

Alle kleine onderdelen zijn nu geknipt, zodat ik ze 'alleen nog maar' in elkaar hoef te naaien voordat de achterkant er tegenaan gezet kan worden...

Alle restjes heb ik bij elkaar in de doos van het pakket gestopt, voor het geval dat...

En zo ligt alles klaar! Uit de stof rechts wordt de laatste rand geknipt. Ben zo blij met de stof...

Voor een volgend project, waar het patroon al een poos voor in huis is, heb ik een paar losse lapjes aan kunnen schaffen... Toevallig (?) is dit het project waar Gerda (klik) onlangs mee gestart is. Het patroon van deze quilt heb ik aangeschaft bij een andere mooie quiltwinkel (klik) meer bij mij in de buurt en het bezoeken ook meer dan waard!

Een uitstapje naar iets heel anders wordt dat! Maar nu eerst lekker verder met de Azura...

10 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat ziet het er vreselijk mooi uit. En naar Zutphen daar hoop ik binnenkort ook weer naartoe te kunnen. Je hebt prachtige lapjes gekocht.

Mirjam zei

Wat een mooie lapjes. Die Azura gaat werkelijk zo prachtig worden... Veel plezier met de laatste stukjes...
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

kaneeltje zei

Ik zag de kleur voor je nieuwe quilt en mistte je lievelingskleur, totdat ik op de site van de frottende freule keek en zag dat er toch een vleugje blauw in voorkomt. Ziet er erg mooi uit met die wat grotere hexagonnen. Nog veel plezier met het afmaken van de Azura ! Ben verliefd op die kleur !

Truus zei

Wat een bof dat je die stof voor de achterkant hebt gevonden. Prachtige quilt is dit en ook je nieuwe die je gaat maken.
veel quiltplezier en goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Ina Hummel zei

Wauw wat mooi en wat een geluk dat je de stof hebt gevonden en de stofjes voor de nieuwe quilt.....zo lief!!!

Lida zei

Wat wordt je Azura mooi en wat heb je een gave buit mee naar huis genomen, zo mooi al die zachte kleurtjes! Groetjes
Lida

Berkeboom zei

Succes verder met de azura mooie kleurtjes. En wat een mooie lapjes heb je gekocht.
Groetjes Gré

quiltsathome zei

Wat fijn dat je een goede bijpassende stof hebt kunnen vinden bij je Azura. En het zal zo'n voldoening geven als deze quilt klaar is ! En al een nieuw project in gedachten ?
Leuk, een echte quiltster !

Anoniem zei

https://www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM :)

AH

Bezig Plus zei

Wat fijn dat je zo'n mooi passend stofje vond, of het er voor gemaakt is....
Veel maakplezier en het is iets heel moois waar je lapjes al weer op liggen te wachten....
Steekjesgroetjes Anje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...