dinsdag 9 juni 2015

Jane Austen in Engeland...

Mijn Jane lapjes en rand waren ook mee naar Engeland. Hier hangt de rand gezellig over het hek bij Jackdaw... En er werden in totaal zo'n honderd wybertjes aangenaaid.

Zo kun je het beter zien: zo'n zestig verschillende rozenstoffen worden erin verwerkt...

En hier kun je zien hoe ver ik gevorderd ben. De rand is in de juiste vorm, op de vloer neergelegd. Het is een kwart van de totale rand! Nog heel wat wybertjes en steekjes te gaan...

Zo'n leuke quilt om mee bezig te zijn - al weet ik nu nog niet eens hoe ik straks verder wil. Het origineel is geen quilt, maar een coverlet, een sprei. Misschien wordt het als quilt veel te zwaar?

Toen het weer minder goed was en we binnen zaten, had ik hier mijn quilthoekje... 's Avonds keken en luisterden we naar de BBC. En altijd de bovenste helft van de deur open, zodat we veel van buiten meekregen...

...met lapjes op de leuning van de bank, klaar voor het grijpen...

In Bath waren we bij een prachtige boekenwinkel van Waterstones, waar een hele kast gewijd was aan werk van Jane Austen. Prachtig vormgegeven boeken: plààtjes - stuk voor stuk!
In Bath is ook het Jane Austen Centre gevestigd, dat ik nu nog niet heb bezocht. Als ik mijn quilt af heb ga ik een Jane Austen reis maken door Engeland heb ik mezelf beloofd. En dan...
Er zijn in Bath  allerlei activiteiten: lezingen over Jane, gecostumeerde bals, festivals en ga zo maar door... De ouders van Jane trouwden er, haar vader was predikant in de buurt en zo was er een belangrijke band tussen de familie en de stad Bath.

Er lag een heel leuk kookboek! Tja, en kookboekengek als ik ben vond ik deze wel heel verleidelijk...
Hartige en zoete gerechten met recepten uit de tijd van Jane, gelieerd aan haar boeken en brieven. De recepten zijn aangepast aan het heden, gerangschikt per categorie: breakfast with General Tilney, Mrs. Bennet's dinner to impress, The picnic parade, enz.

Wat dacht je van lemon cheese cakes?

Of  wild met witte wijn?

Het boek legt verder onder andere uit hoe het in 'the (lower) middleclass' toeging bij dineetjes, partijen en ontmoetingen...

Tenslotte nog een kaartje dat ik als bladwijzer gebruik. Het is een bekende tekening van Jane, gemaakt door haar zus Cassandra.



12 opmerkingen:

Ineke zei

Een vakantie à la Jane ;-) Wat leuk!

Truus zei

Mooi de stable door in jullie huisje!
Leuk idee om een Jane-reis te gaan maken als je quilt klaar is--heel hard doorwerken maar!
Fijne vakantie verder.
groetjes,Truus uit Engeland

Bezig Plus zei

Wat een droom van een vakantie en ook nog met je mooie Roosjes bezig...... wordt prachtig. Groetjes van hier naar daar,
Anje.

hennie zei

erg leuk zn reis lijkt me ,ben ook met de jane austenquilt begonnen .gr.hennie

quiltelle zei

Wat een heerlijk sfeertje. Je quilt wordt prachtig. Een leuk voornemen om een Jane Austen reis te gaan maken. Lijkt me ook erg leuk.

Mirjam zei

Als groot fan van Jane Austen zou ik ook een keer naar Bath willen gaan. Staat op mijn lijstje hoor. Ik denk dat ik alle boeken van haar wel heb gelezen en alle verfilmingen heb gezien. Heerlijke sfeertjes vind ik dat.
Je quilt is prachtig mooi aan het worden...
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Tony zei

Hallo Balsemien. Ik ben een Jane fan ik heb al haar boeken en d.v.d. Je quilt wordt prachtig. Groetjes Tony

Wilma Kuin zei

Oh wat is je quilt prachtig aan het worden...

Patricia zei

We zijn paar jaar geleden ook naar Bath geweest speciaal voor Jane Austen. We hebben het erg naar ons zin gehad.
Tipje http://www.gardentours.nl/tuin-reizen/speciaal In juni hebben ze ook 2 jane austen reizen,helaas waren ze al vol voor we het met ons werk konden regelen, misschien volgend jaar...

Groetjes Patricia

Monica zei

Dat is vast hééél erg genieten, wat leuk alles om Jane Austen. En jouw rand vordert al aardig (ik moet er zelfs nog aan beginnen :(! )

Joke zei

Wauw, daar word ik stil van.....

Elizabetta zei

Ik hou me aanbevolen voor het recept van cheesecake ( de uitvoering ook trouwens😀🍰 ) de link van Patricia ga ik ook eens onderzoeken; lijkt me erg leuk! Vanuit een ☀️ Italie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...