donderdag 25 juli 2013

Stokrozen...

Achter het huis bloeien de stokrozen: diep donkerrood van kleur. Op de een of andere manier doen de stokrozen me altijd aan Frankrijk denken...

Een flat van bloemen, wie heeft daar een rommeltje gemaakt van het stuifmeel?

Het is een hommel die zich wendt en keert...

...en met haar puntige snuit nectar en stuifmeel verzamelt.

Nog even lekker wentelen...

En dan opstijgen, nou dat kost moeite! Op naar de volgende bloem...
Deze foto's maakte ik 21 juli. Nu liggen er uitgebloeide bloemen aan de stam van de plant, het kan snel gaan!

14 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een prachtige foto's echt genieten!

Willy zei

Prachtige kleur. Eigenlijk vind ik ze in alle kleuren mooi. Ze doen mij denken aan Zweden. Wat is bij jou het blad ook mooi. Wat een gezoem is het nu bij de bloemen, ze zijn er maar druk mee.

Anoniem zei

Wat mooi die hommel in de bloem...
Stokrozen doen mij aan Engeland denken-hollyhocks:klinkt zo leuk vind ik.
Heb dit jaar geen stokrozen,anders elk jaar-jammer.
Geniet van je tuin.
groetjes,Truus uit Drenthe

nelly zei

*M*O*O*I* !!!!

Janneke zei

Een prachtige kleur stokrozen en die hommels daar kan ik soms ook zo van genieten hoe ze met dat stuifmeel bezig zijn. Maar inderdaad, met deze warme dagen raken de bloemen ook sneller uitgebloeid.
Groet, Janneke

KijkDaarIs zei

Mooie foto's..
soms komen de hommeltjes maar moeilijk omhoog....het is hard werken voor ze...
Hoe is het met de vlindertjes bij jullie???
Voor mijn gevoel zijn er een stuk minder dit jaar...;0(
Fijne dag

Corina zei

Wat een prachtig donker rood!

Guusje, zei

Ze zijn prachtig en de de kleur die vind ik heel erg mooi

Conny's-blog zei

Zo mooi he stokrozen en mooie foto's....liefs.Conny

josé zei

Deze heb ik ook een aantal jaren geleden gekocht en nooit opgekomen bij mij. Dat denk ik in ieder geval.Zo aan de kleur te zien.

Ik weet niet wat het is.Maar ze verdwijnen en ik hou er zo van in alle kleuren.

Geniet nog maar heerlijk van de foto's als ze uitgebloeid zijn.Geniet van jullie foto's

Liefs José

Gerda zei

Wat zijn stokrozen toch mooi, he. Groetjes, Gerda

kaneeltje zei

Mij doen ze denken aan mijn oom, die had ze in de tuin. Ben net terug uit Bretagne en heb ze daar ook heel veel gezien. Alleen niet zo'n mooie kleur als bij jou !

lheurebleue zei

zo mooi! ik geniet ook intens van de vele stokrozen in mijn straatje ...

Josien zei

Wat een leuke serie heb je hiervan gemaakt! Meeleven met een hommel...

Ik beleef de Stokroos net als Truus uit Drenthe: mijn 'eerste' zag ik in Engeland en de leuke naam bleef me altijd bij.

Groeten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...