zondag 24 juni 2012

Uilskuikens...

'Onze' kerkuil heeft voor nageslacht gezorgd... Voor het eerst sinds de bouw van ons huis is het de uil gelukt de kauwen te verdringen uit de uilenkast. We vinden het super!
In de keuken hangt deze houtsnededruk van Siemen Dijkstra (klik), een kunstenaar die ik erg bewonder.
Het is een ode aan de kerkuil...

Achter het gat zit een uilenkast, met daarin dus de jongen. We hebben ze (nog) niet gezien, maar ze laten flink van zich horen. Gisteravond laat kwamen DH en ik thuis na een feest en zaten nog even buiten te kijken en luisteren. Achter de schuur hoorden we luid gekras en gesis, dat overgaat in krijsen zodra één van de ouders bij de kast komt aanvliegen met een prooi...
Adembenemend!

Met het weer van vandaag zit er niets anders op dan lekker binnen te blijven. In mijn geval geen straf met - hoe kan het anders bij een uilenlogje - hexjes!
Arme DH, Fiep en schapen: hij geeft vandaag een aantal demonstraties schapendrijven bij een open dag op een boerderij...

23 opmerkingen:

Linda zei

O wat geweldig een eigen uilennest, mijn man is er jaloers op hij volgt altijd de vogels op "Beleef de lente" maar eentje in je eigen huis wauw!!

Else zei

Oh GAAF en eigen uilennest! Jammer voor dh en de hondjes dat het weer niet mee zit. En jij een fijne dag vol steekjes. Knuffel Else

Noor zei

Wat leuk dat de uilen nu sterker zijn geweest dan de kauwen. Ik ben benieuwd naar de eerste foto's van de jongen of is dat een onmogelijke opgave en krijgen ze 's nachts vliegles?
Fijne dag, Noor

GRANNY'S HOUSE zei

Wat moet dat geweldig zijn, beter dan een stel kauwen, ze zien er ook zo lekker fluffie uit als ze klein zijn, nou klein.
Veel plezier met je blommen.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Oh, wat super dat 'jullie' jonge uiltjes hebben! Wat zou ik graag eens willen meekijken... stiekem...! En die arme Fiep, vandaag met zo'n baggerdag schaapjes drijven... Ach, zij vind het vast niet erg, ze geniet er altijd zo van! En je DH, tja... ik zal aan hem denken ;)! (Misschien helpt dat, hi hi!) Fijne hexjes-zondag!

Supergoof zei

Jeetje Mienke, wat is dat gaaf van de uilen!
Wat kom je dan bijzonder thuis.
En je hexjes,.... adembenemend, ben blij dat ik ze straks weer in het echie kan zien.
;o)

Handige Handjes zei

Geweldig, een uilennest! Imponerende vogeks zijn het...ik hoop dat het voltallige nest opgroeit tot volwassen vogels.

Marloeskreatief zei

Geweldig een uilennest ben al blij als er koolmeesjes nestelen maar dit is echt fantastisch ,heb een ransuil opgezet staan komt uit een nalatenschap ook prachtig ,Gr. Marloeskreatief

Ria zei

Wat leuk dat het nu wel gelukt is met de uilen. Geniet ervan, want het is zo weer voorbij.

Fijne zondag,
Ria

Anoniem zei

Wat leuk van de uilen!
'kHoor ze hier ook wel,maar heb geen uilenkast,dus ook geen nest.
Bedankt voor het doorgeven van de site van Siemen Dijkstra.
Ga daar zeker eens kijken!Zo dichtbij,dat is geen probleem.
Je uilenportret in 't midden van je hoofdbalk(of hoe heet zoiets),had ik al steeds bekeken omdat ik het zo mooi vind.
goede zondag.
groetjes,Truus uit Drenthe

ria vogelzang zei

Prachtig, die uiltjes!! Geniet vandaag maar heerlijk van je hexagonnetjes; echt weer d'r voor...
arme dh en woefjes......

Carin Wijnand zei

Bijzonder een uilennest zo dichtbij, lijkt mij een aparte ervaring, met die nieuwe geluiden. Onder de indruk van Siemen Dijkstra, in eerste instantie als je naar de verzameling kijkt onder portfolio dacht ik het zijn foto's.... fijn dat je me kennis laat maken met zo bijzondere kunstenaars. Geniet van je zondag!

Janny zei

Wat spannend een "eigen" uilennest.
Neem aan dat je foto's gaat maken zodra dat kan?
Janny

@nke zei

Heerlijk, uilskuikens in de buurt. Heb er ooit een in m'n (gehandschoende) handen mogen houden, een belevenis op zich. En lekker werken aan de hexjes met dit weer, voor quiltsters is het al gauw een dag met een gouden randje.....

Janneke zei

Wat super kleine kerkuilskuikens, dat is echt bijzonder, ik heb ze nog nooit in het echt gezien, alleen maar bosuiltjes. Ja, het is echt hexjes weer, alle riddersporen liggen hier plat. Jammer dit weer voor DH en de schapen en natuurlijk de belangstellenden bij een demonstratie, maar Fiep zal het niet veel uitmaken. Snarf heeft zoëven nog heel veel baantjes gezwommen in de golven van de Rottemeren.
Veel plezier verder met je quiltwerk,
Janneke

Guusje, zei

Wat moet dat enorm leuk zijn een nest jonge uiltjes en heel bijzonder. Ik ben helemaal weg van uilen. Ik hoop dat het toch een beetje is meegevallen vandaag voor je dh.

Jeanny zei

Dit is toch wel heel bijzonder!!
fijne zondag!

Kirsten zei

Wat bijzonder dat je een huis heb met een extra kamer voor uilen!! :-) Lijkt me prachtig om van dichtbij mee te maken.

Liefs!

Nelly zei

Beschuit met MUISJES !!!!!!!

Anoniem zei

Dat is dik genieten zeg, een eigen uilenfamilie. Ik hoop dat de baas en de hondjes weer droog thuis zijn gekomen.

Balsemien zei

@Nelly: you made my day!!! GEWELDIG, we liggen hier dubbel...

Lida zei

Geweldig, wat leuk uilen jongen! Daar benijd ik jullie dus om, zoveel jong leven ieder jaar opnieuw om van te genieten!
Je hexjes zijn beeldschoon, veel plezier met je steekjes,
Lida

Anny zei

Wat leuk dat het eindelijk gelukt is met de uilen! En... jij die regen gaat vervelen. Waarschijnlijk geven de schapen en de honden er niets om maar 't wel vervelend voor je man! Die vond het vast niet zo leuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...