vrijdag 20 mei 2011

Japanse tegels...

Hier zie je een deel van de 'Japanese tiles' quilt ontworpen door Kristel Salgarollo (klik). Ik naaide de top op de machine in de zomer van 2006.
Nu de 'Tesselating stars' bijna klaar is wordt het hoog tijd om deze quilt af te maken...
Hier zie je de donkere tegeltjes, met wit (machinaal) borduurwerk dat ik met de hand mooier maak...

En hier zijn een aantal lichte vlakken, ook met licht borduurwerk. De borduursteek was de 'tak(ken)steek', nou en dat was het ook, ik kreeg het niet voor elkaar...
Uiteindelijk ontdekte ik de steek op mijn Bernina die toen meteen mijn grote vriendin werd...

En hier een stukje van de rand waarbij de kleuren mooi aflopend gerangschikt zijn. Voordat dat me naar de zin was, ik herinner het me nog goed...
In de rand is de taksteek met zwart geborduurd.

Mooi hè, ik vind Japanse stoffen met hun ingetogen kleuren nog steeds geweldig!
In de zijkolom kun je de quilt in zijn of haar geheel bekijken...



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...