dinsdag 28 april 2009

Even om het hoekje kijken II...

"Baas, baas, kom toch es kijken, als je voorbij het kippenhok loopt hoor je een heel hoog zacht gepiep...
Ik weet allang wat er achter de deur zit. Kom nou!

Baas, het zit onder die kip, zal ik em even opjagen, net als ik bij de schapen doe? Ik mag de kippen niet opjagen, maar o, o, wat zou ik een keertje graag...."
"Fiep, foei!"
"Ja, baas, ik doe niks!"
Maar wat zit er nu onder die kip?

Dit dus! Hier zijn de eerste drie kuikentjes! En de kip zit nog - heel stevig - op 10 eieren.
Mooi hè, die sterke, grote handen van DH met die pluizige zachte kuikentjes erin...


De veertjes voelen nu nog aan als haartjes, lekker donzig zacht... een van de twee was driftig om zich heen aan het pikken!
We gaan ze gauw weer onder de moeder stoppen!


Onder de moeder, niet erop!
"Kom Fiep, laten we ze lekker weer met rust. Morgen gaan we kijken of er nog nieuwe kuikentjes bijgekomen zijn."



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...