zondag 30 januari 2011

Kaartjes kijken...

Via internet heb ik zoiets leuks gekocht: een ansichtkaartenrekje! Al jaren was ik op zoek en nu heb ik er eindelijk eentje gevonden.
Ik heb allerlei verzamelingetjes ansichtkaarten met verschillende thema's en van kunstenaars.
Nu kan ik steeds wat kaartjes in het rekje zetten en ervan genieten...
Vandaag 'zoete kindertjes' van o.a. Jan Zoetelief Tromp (klik), die veel spelende kinderen geschilderd heeft, maar ook bloemen. Als je op het linkje klikt kun je meer lezen over zijn leven en werken. Een van de andere schilders is Bernard Blommers (klik). Jan Tromp - hij voegde de naam Zoetelief van zijn grootmoeder toe in zijn naam - was getrouwd met een dochter van Blommers.

Hoe lief de kindertjes op de kaartjes zijn zie je hier...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...