dinsdag 23 november 2010

Maandagse steekjes...

Het doorpitten van een top met tussenlaagje en achterkant heb ik al veel geoefend met de patronen van Maud von Berg (klik). De tussenlaag is nog van fiberfill en ik gebruikte ongebleekte katoenen stof...
De bedoeling was/is een groter geheel en ik heb in totaal 9 vierkanten af. Deze stof is soepel en het doorpitten geen enkel probleem, al snel had ik de smaak te pakken en kon ik aardig snel en netjes werken!

Het doorstikken van een quilt opgebouwd uit allemaal kleine lapjes is toch iets heel anders!
Toch gaat het doorstikken van mijn rozenquiltje best goed. "Tante Becky" is nog niet helemaal mijn vriendin, ik moet nog eens goed met haar praten, want we begrijpen elkaar nog niet helemaal...
Voor outsiders: Aunt Becky is een metalen plaatje, een hulpmiddel bij het doorstikken waardoor je minder in je vingers prikt ;-)
Het gezellige bobbelige van een quilt is meteen zichtbaar en voelbaar!


Nog een stukje...
Maar...

...de naaldjes knappen steeds! Ik maak mijn tops met de hand en daar gebeurt het me nooit en nu breekt de ene na de andere naald!
Ik heb niet zoveel ervaring met het doorpitten - ben meer van de tops maken ;-) - maar wat doe ik verkeerd?


Deze naaldjes gebruik ik, nummers 10 en 12...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...