donderdag 11 november 2010

Lekker bij de kachel...

Vorige week zaterdag was ik even met DS naar 'Stad tou', oftewel ik was met hem naar Groningen. We hebben verjaardagsboodschappen gedaan en rondgekeken bij Het Hanzehuis (klik) . Wat een leuke winkel, propvol allerlei lekkers uit Hanzesteden. In Nederland zijn Kampen, Zwolle, Deventer, Doesburg Hanzesteden die aan de IJssel liggen.
Meer over de Hanzesteden lees je  hier (klik). In de winkel de lekkerste chocolade, snoepjes, wijnen, honing, koffie en thee en allerhande andere lekkere dingen. De verpakkingen waren om verliefd op te worden zo mooi. Mocht je in Stad komen, ga er een kijkje nemen...
De nougat heb ik nog niet aangeraakt sinds we die meegenomen hebben uit het Hanzehuis, hoogste tijd dus....

Deze fles limoen siroop mocht ook mee uit het Hanzehuis. Ik heb er nu een lekker warm glaasje kwast van gemaakt. De vullingen protesteren al, maar die ga ik toch even kietelen vanavond, want:

"12 november is de dag
dat de tandarts, dat de tandarts
12 november is de dag
dat de tandarts boren mag!"

Dit liedje werd vanavond gezongen aan de deur. Het is 11 november, Sint Maarten (klik) en de kinderen komen langs met hun lampionnetje en zingen een liedje in ruil voor iets lekkers...
Na dit lied zongen ze op mijn verzoek ook nog een 'echt' Sint Maartenlied. En met gevulde rugtassen vertrokken ze weer, in weer en wind...

En ik?  Er komt niet zoveel uit mijn handen, heb het erg druk en ben 's avonds te moe om nog dingen op te pakken. Ik ga vanavond lekker een filmpje kijken, maar wat: een Engels kostuumdrama, een Italiaanse klassieker, of een Franse karakterfilm?
Allemaal veel te serieus en verantwoord... Dan maar Otje?
Het wordt een andere film die ik al 180 keer gezien heb, maar waar ik zo heerlijk bij kan zwijmelen en meezingen en sommige teksten zo meelispel. De film is zo suikerzoet dat de nougat en kwast er nog wel bijkunnen...
DH ligt met een griep in bed, DH maakt zijn huiswerk, ik heb het rijk alleen, dus: You've got mail! (klik)
Laat de regen en wind maar komen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...