donderdag 18 november 2010

Kadootjes II

Het feest van de kadootjes was nog niet voorbij!
Gisteren kreeg ik deze geweldige theemuts van Elly. Ik ken haar vanaf de lagere school, maar toen waren we eigenlijk geen vriendinnen...
We ontmoetten elkaar weer in 1985 bij de huldiging van Evert van Benthem (klik) die kort daarvoor de Elfstedentocht gewonnen had. We bleken bij elkaar in de buurt te wonen en zo hielden we contact. Begin jaren '90 volgden we met nog een paar anderen een cursus patchwork bij haar (klik). Tot 2009 wist ik niet dat Yokko Bears dezelfde persoon is die mij de eerste beginselen van het patchen en quilten heeft geleerd, maar dit is weer een heel ander verhaal!
Waar was ik gebleven... Elly en ik hadden soms meer, soms minder contact...

Sinds een jaar of twee komen we regelmatig weer bij elkaar om te quilten, te borduren, te kletsen en... thee te drinken. Daarbij staat de theepot midden op tafel, en het lekkers ontbreekt niet...
En gisteren had Elly dus deze leuke muts voor mij klaarstaan!

De muts is heel handig, aan de zijkant steken oor en tuit eruit...

De muts sluit met een breed elastiek, zodat er een mooie 'toef' ontstaat...
En de thee blijft heerlijk warm...

Mooie stofjes en kantjes...

En een plaatje in mijn servieskast met wit en blauw...
Aan welke kant van de tafel ik ook zit, ik kijk of naar de theemuts of naar de mooie 'doeken' van Willy.
Elly, nogmaals dankjewel!
 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...