zondag 24 januari 2010

Poesieplaatjes en kinderboekjes...

Vanochtend gingen we koffiedrinken bij de mensen die de laatste jaren op ons huis passen als we erniet zijn...
En net zijn we met een grote tas met spulletjes weer thuisgekomen: een boek over wol spinnen, oude borduurpatronen en boekjes (logje volgt!) en prachtige poësieplaatjes van voornamelijk Engelse illustratoren.
Dankjewel Geke, ik ben er zo blij mee!
Deze plaatjes zijn van Jill Barklem (klik), ze tekende de boekjes van de Bramenbuurt, ofwel 'Brambly Hedge'.

Ik heb drie boekjes uit de serie, waarvan eentje met een speciale herinnering aan een zwangerschap die vroegtijdig eindigde.

De verhaaltjes zijn zo lief en de tekeningen complete schilderijtjes... Toen we in 2008 twee keer in Engeland waren heb ik in verschillende boekwinkels gezocht naar de boekjes. Weet je wat het antwoord was als ik naar de boekjes vroeg? Dat het hopeloos ouderwets was en geen jeugdliteratuur...

Zo snuffelend tussen de prentenboekjes kwam ik deze tegen. Ik ben er helemaal weg van! Moet je de twee muisjes zien die elkaar de stoep op helpen, helemaal linksonder...
En willen jullie me iets beloven?



Als deze twee verkleumd bij jou voor de deur staan vanavond, mogen ze dan bij de kachel weer een beetje bijkomen?
Ik ga nog een poosje borduren en lapjes aan elkaar zetten...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...