dinsdag 20 oktober 2009

Appingedam II...

Ieder najaar organiseert het Museum Møhlmann in Appingedam de Onafhankelijke Realisten Tentoonstelling. Een gigantisch grote boerderij is smaakvol verbouwd tot museum en erbij hoort een beeldentuin. Op dit moment zijn er 500 werken tentoongesteld van 85 kunstenaars. Voornamelijk schilderijen, maar ook enkele beelden, keramiek en houtsculpturen.
Deze zes gestapelde kommetjes zijn geschilderd door Ingrid Smuling (klik). Er hingen verschillende schilderijtjes van haar die ik bijzonder mooi vind... Heel fijntjes en bijna tastbaar.

Dit prachtig houtsnijwerk is gemaakt door  Jaap Deelder (klik). Het is denk ik een boomkruiper of -klever? Er was ook een prachtig winterkoninkje van een donkere houtsoort met een schitterend parmantig staartje!

Bij dit schilderij heb ik vol bewondering naar de handen en de nagels gekeken! Jantina Pepekamp (klik) is de schilderes.

Dit musje is een detail uit een groter schilderij, ik wil bijna aan de donzige veertjes aaien! De naam van de kunstenaar weet ik helaas niet meer...

Ellis Tertoolen (klik) is de maakster van dit schilderij dat bij mij veel vragen oproept...

Speciaal voor Nelly - last but not least - nog een gedeelte uit een schilderij van Dina Belga.
Ik kan iedereen van harte aanraden de reis naar Appingedam te gaan maken. Het museum is prachtig en het stadje ook...



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...