zondag 30 augustus 2009

Stars & Stripes...

Nee, geen Amerikaanse vlag hier! Dan eerder een Spaanse, maar daarover straks meer...
De stars staan voor de eerste drie sterren van de sterrenrand van GAQ die helemaal klaar zijn en aan elkaar zitten... Nog niet gestreken en zo, maar dat komt wel!

De stripes staan voor het kaftpapier van DS. Vanavond hebben we de boeken die hij morgen nodig heeft gekaft. Zo doen we iedere avond wat...
Het is dan niet zo'n mega-klus in één keer! Maar - ssttt - weet je wat zo leuk is? DS zet een kopje thee, knipt plakbandjes en dartelt om mij heen. Dat vind ik zo gezellig! Het kaften op zich is stom werk, maar ik geniet wel van het 'samen'...
En daarom doen we elke avond een paar boeken!

Terugkomend op die Spaanse vlag... Hier in Drenthe heerste de afgelopen week een ware Vuelta-koorts. De Vuelta is de ronde van Spanje, die dit jaar in Drenthe begon. In o.a. Westerbork en  Witteveen werd groots uitgepakt: versierde straten, sportevenementen, muziek en alles natuurlijk overgoten met een Spaans sausje!
Vandaag werd de eerste etappe verreden en die kwam op een paar kilometer van ons huis voorbij. We gingen dus ook op de fiets om de hele karavaan langs te zien komen: veel politiemotoren, nog meer politiemotoren, ploegwagens en ineens vijf wielrenners en toen het peloton. Dat gaat zo hard en zo snel, dat ik met verbazing en respect heb gekeken...
In de kopgroep van vijf reed ook Lieuwe Westra - van die naam had ik tot vanmiddag nog nooit gehoord. Later reed hij lange tijd op kop. Op twintig kilometer voor de finish werd hij teruggehaald en ik heb niet eens meer gehoord als hoeveelste hij over de streep gekomen is...
Zo'n etappe rijden is een superprestatie! Maar als je weet dat zijn vader afgelopen week plotseling overleed krijgt zo'n race toch een heel andere betekenis. Waar haalt zo'n jongen de kracht vandaan?
Ik had hem de overwinning graag gegund vandaag!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...