vrijdag 24 april 2009

Merellief en -leed...

Dit is het merelnestje waarin vier mooie blauwe eitjes lagen. Ik schreef er op 13 april jl. over.
Het nestje is helaas leeggehaald door  vlaamse gaaien (klik). Prachtige vogels om te zien, maar o zulke rovers... DH zag ze scharrelen en schreeuwen. Later lagen de kapotte eierschalen her en der verspreid.

En toen zagen we steeds een merel in de buurt van dez e hebe-struik. Vanaf de bank konden we een en ander mooi volgen...
Een voorzichtig onderzoek leverde de volgende resultaten op.


Verrassend om te zien hoe snel de kleine vogeltjes zich ontwikkelen. Tussen beide foto's zit vier dagen tijdsverschil. Zoek de verschillen!
Vandaag zag ik moeder merel weer scharrelen, ik heb niet in het nestje gekeken. Misschien van het weekeinde weer...
Zondag volgt mijn klosjes up-date, omdat ik morgen geen tijd heb om een log te maken! Er gaan spannende dingen gebeuren en daar moet ik nog een en ander voor regelen...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...