zondag 29 maart 2009

Op de valreep II...

Het was een heerlijk dagje Leeuwarden! Op de heenreis maakte ik een stop bij hetQuilt Kabinet (klik) in Eernewoude. Een heel gezellige winkel - in een verder uitgestorven dorp - met aardige medewerkers en mooie stoffen. Ik heb een paar lapjes voor mijn voorraad 'blauwtjes' gekocht. Op de terugweg kwam ik langs Sil's home (klik) en mochten de blauwe kommetjes en het hart mee.
Maar het belangrijkste was natuurlijk de quilttentoonstelling. Kijk en geniet!











Het viel niet mee de antieke quilts te fotograferen, flitsen was niet toegestaan en de quilts hingen erg hoog aan de wanden. Ik heb mijn ogen uitgekeken, zo mooi!

In de hal waren de wanden bekleed met stof in prachtige roodtinten. Net of je in een quiltwinkel loopt met balen stof.

En deze kraag: schitterend!

Op en met zijde geappliceerde en geborduurde mantel in oogverblindende kleuren...

Een doorgequilt jasje en daaronder een blouse met als ik het me goed herinner een soort Zaans stikwerk.

Aan de tentoonstelling was ook een wedstrijd verbonden, in verband met het Honderdjarig bestaan van de Elfstedentocht. Hier zie je de Friese Elf Steden verwerkt in een quiltje met de Nederlandse en Friese plaatsnamen.

En toen was ik wel toe aan een heerlijk kopje thee met wat lekkers erbij...
Ik ben heel blij dat ik alsnog naar Leeuwarden ben gegaan en de tentoonstelling heb bezocht. Zo veelzijdig en wat een prachtige ontwerpen heb ik gezien. Naderhand ben ik allerlei 'familieplekken' in Leeuwarden langsgegaan. Mijn moeder is geboren in Leeuwarden en vroeger logeerde ik er bij familie. Veel is verdwenen, maar het is fijn om herinneringen op te halen...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...