zondag 22 februari 2009

Onder het toeziend oog van...

Onder het toeziend oog van dit schaap maak ik mijn logjes. Dit schilderij, een aquarel, hangt namelijk boven de computer. Drie jaar geleden zat ik met iemand in de wachtkamer van een huisarts. Op dat moment was er een tentoonstelling van amateurschilders uit de buurt daar. Ik zat tegenover dit schaap en vond het meteen erg mooi. Vooral het blauw/groene in het schilderij vond ik prachtig...
Goed, het spreekuur was voorbij en ik dacht af en toe nog eens aan het schaap dat me zo peinzend aanstaarde...
En toen werd DH jarig en ineens wist ik wat ik hem wilde geven... Maar ja, wie had het gemaakt? En was het wel te koop?
Enfin huisartsenpraktijk gebeld en via via kwam ik in contact met de mevrouw die het geschilderd had.
Om een lang verhaal kort te maken: ik was de eerste koper van een van haar schilderijen. De charme van het schilderij zit em in de prachtige kleuren, de wol is zo lekker plukkig. Zo hier en daar heeft het schaap wat schoonheidsfoutjes, maar dat hebben we allemaal toch?
In het schilderij weerspiegelt de boekenkast, een mooiere foto lukte me niet en ik had geen zin het van de muur te halen. Hoe dan ook, DH is erg blij met zijn schapie...



Vind je dit geen leuke catwalk? Even showen van voren, draaien en showen van achteren... En dan gaan we weer!

Vergeet ik toch bijna mijn klosjes te showen! Deze week maakte ik er 12 en daarmee staat de teller op 133 stuks. Ik zie overal de mooiste dingen uit de klosjes ontstaan: medaillonquilts, tassen, kleedjes, met stitchery, met geborduurde harten, grote klossen en kleine klossen: heel mooi allemaal!
Enne... morgen laat ik de buit zien!

Update 10 uur: zondagmorgen om 9.30 uur zijn er weer 2 lammetjes geboren, een ooitje en een rammetje. Twee zondagskindjes... Moederschaap is ze nog aan het drooglikken, zo piep zijn ze! De voorste met bruine vlek in het nekje is het ooitje.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...