woensdag 25 februari 2009

Margret Behrends

Deze quilt is van Margret Behrends. De foto maakte ik in 2007 tijdens de quilttentoonstelling op kasteel Cannenburgh in Vaassen. Margret verft en bedrukt haar stoffen zelf in haar atelier. Ik vind het prachtig wat ze maakt. Vooral het kleurgebruik in combinatie met de stempels vind ik schitterend. Zo mooi op elkaar afgestemd!
Boven heb ik een paar blauwe en grijs/crème lapjes die ik gekocht heb in Vaassen. Ik ga eerst met deze lapjes wat maken voordat ik de schaar in mijn witte lapjes zet. Zo kom ik misschien een beetje van mijn 'watervrees' af. Daar heb ik toch wel last van... Bovendien wil ik nog even broeden...
Ton-sur-ton borduren met het witte linnen lijkt me ook heel mooi, een ideetje van M. Je ziet het: er zijn ideeën genoeg, nu nog kiezen!


Misschien ga ik deze zomer es bij Margret Behrends kijken in haar atelier - als dat mogelijk is natuurlijk...
In de kraamkamer is het beredruk! Maandag zijn er drie lammetjes geboren bij verschillende moeders. DH zei al dat tweelingen meestal het eerst komen en daarna de eenlingen. De eenling-lammetjes zijn een stuk forser dan de tweeling-lammetjes. En de ram? Die bekijkt het allemaal rustig en waakt over zijn kroost. Alleen raakt Pa een beetje in paniek als zo'n kleintje heel dichtbij komt... Hellup wat doe je dan? Je omdraaien en weglopen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...