maandag 23 februari 2009

De buit...

Hier is de buit na een dagje Handwerkbeurs in Zwolle! Ik was met M. naar de beurs gegaan. Ik heb haar vorig jaar in Zwolle ontmoet toen we in de rij stonden voor de ingang... En nu, een jaar later zijn we samen gegaan! Helaas kon mijn zusje niet mee. Volgend jaar hopelijk wel weer!
Zo op het eerste oog is het een klein stapeltje: lekker compact...
Als je genoeg gezien hebt klik je nu naar een ander log...
Of kijk je nog even mee?


De eerste twee pakketjes met kleine lapjes kocht ik bij Jookies (klik). bij haar kocht ik ook het kerstpopje. Het leuke aan het popje vind ik dat ze een gebried mutsje en sjaaltje heeft. ze ziet er verder trouwens ook heel leuk uit.


Tadadadaaaaa... Op de beurs kocht ik bij Fries sprekende dames het nieuwe Tilda boek. Weliswaar in het Noors, maar dat maakt voor het patroonlezen niets uit. Het is een geniet-boek met veel mooie patronen. Er staan veel leuke en originele ideeën in het boek...



Verder kuierend kwamen we bij Petra Prins (klik). Altijd een feest om de lapjes en quilts te bekijken. Ik kocht de lapjes bij haar en een boek van Yoko Saito met niet alleen leuke patronen, maar ook prachtige foto's en informatie over Zweden, speciaal over Dalarna. Ook de beroemde Zweedse paardjes komen aan bod...

Bij Marin kocht ik deze leuke knoopjes! De vogeltjes zijn zo heerlijk voorjaarsachtig en de rest van de beestjes loopt en vliegt hier thuis rond: ik vond ze zo lief!

Annemiek verkocht dit schitterende patroontje van Stacy Nash, prachtige kleuren en die 'oude look'! Door Bep had ik al kennisgemaakt met de site...
Inmiddels was het middag geworden en na een broodje gingen we verder kijken. Ik was allang verdwaald, maar M. wist nog steeds de weg. En ineens... zag ik een Duitse stand, die mij bekend voorkwam! M. werd door mij meegesleurd en mijn hart bonsde drie keer op één slag... Twee of drie jaar geleden had ik deze mevrouw ook gezien bij kasteel Cannenburgh in Vaassen en was ik op slag verliefd geworden op haar lapjes linnen en katoen met geverfde teksten en goudkelurige stempels... Nu zag ik ook weer zoveel prachtigs! Om een lang verhaal kort te maken, ik kocht dit... *tromgeroffel*



Saai hè al die witte lapjes... nou ik vind ze helemaal G*E*W*E*L*D*I*G! Het zijn oude linnen lapjes van ongeveer 24 x 50 cm.

Een door Margret Behrends geverfd lapje met een schitterend bloemmotief.

Een paar neutrale lapjes van Japanse afkomst komen altijd van pas...
De binnenkant van mijn portemonnee laat ik maar liever niet zien. Ik ben benieuwd naar andere beursbezoekers...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...