donderdag 29 januari 2009

Nog meer blauw...

Dit trio staat in de keuken in de vensterbank. Het zijn een suikerpotje en twee vaasjes, alledrie gemaakt door dezelfde pottenbakker. Dat is ondermeer te zien aan het tekentje onderin de bodem. Ergens boven op zolder heb ik een kaartje met het tekentje en de naam, maar waar...

Het suikerpotje kreeg ik midden jaren tachtig van onze toenmalige buurvrouw voor mijn verjaardag. Vanaf het begin was ik dol op deze suikerpot en ik gebruik hem dan ook dagelijks. Het deksel heeft een bijzondere 'hart'vorm met uitsparing voor het lepeltje, dat van hout is gemaakt.

En ja...dagelijks gebruik levert weleens scherven op. Zo ook met dit dekseltje. Gelukkig kon het weer in elkaar worden gelijmd!

Buuf had zelf een vergelijkbaar vaasje (met het gaatje) in haar bezit en ik vond en vind dat model prachtig! Laat ik nu vorig jaar op Marktplaats een zelfde soort vaasje zien staan... Voor een prikkie mocht ik het kopen en vrienden van mij daar in de buurt wilden het wel voor me gaan halen.

Als klap op de vuurpijl brachten zij als verrassing voor mij het laatste vaasje mee! Iedere dag als we aan tafel in de keuken zitten dwaalt mijn blik wel even af, aangetrokken door het mooie blauw... Ik ben er ontzettend blij mee!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...