zaterdag 24 januari 2009

Alternatieve klosjesdag...

Vandaag is het alweer zaterdag en dat betekent: klosjesdag!
Bij mij heeft klosjesdag deze keer een andere inhoud gekregen, ik heb me wel met klossen beziggehouden deze week maar niet met patch-klosjes. Dat ga ik komende week weer doen...
Woensdagavond zat ik samen met Anke zoet bij onze juf van de lagere school aan tafel. Na meer dan veertig jaar was zij weer de juf en wij waren haar leerlingen, zo leuk! Ze heeft ons de beginselen van het kantklossen uitgelegd en meteen daarna mochten we aan de slag. Zo hebben we al met de linnenslag en de netslag geoefend.

De rode kleur is om te laten zien hoe de draad door het werk 'loopt'.

Ik ben niet van plan om een grote kantklosster te gaan worden, het gaat mij erom dat ik de techniek wil leren en een klein lapje kan maken. Over veertien dagen heb ik mijn tweede les...
En nu ga ik bij de andere klosdames kijken, ik ben reuze nieuwsgierig!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...